8.6.09

XARXES SOCIALS I MAPES NEURONALS

Visual complexity és una web que recopila imatges de la complexitat a les organitzacions humanes, la biologia, la naturalesa, o la tecnologia. S'hi poden trobar tant plànols de metro com de xarxes socials o neuronals que reflecteixen una realitat organitzada de forma complexa i caòtica.

Mapa connexions elèctriques del cervell

Mapa de les connexions elèctriques del cervell.


Mapa del cervell en estat de màxima activitat







Mapa de la blogosfera. Explicació aquí.


La forma com s’organitzen les xarxes socials té més a veure amb l’estructura dels mapes neuronals que amb la de l’organització vertical del segle XIX que encara persisteix a les escoles.


http://www.visualcomplexity.com/vc/

http://discovermagazine.com/2007/may/map-welcome-to-the-blogosphere/


2 comentarios:

Unknown dijo...

Estaría bien...

Hola.

Muy interesante visualcomplexity.

Estaría bien que siguiérais el blog, pero, de no hacerlo, estaría bien que realizárais una mínima búsqueda antes de publicar algo para comprobar si ya se ha publicado. También estaría bien que hecharáis un vistazo a las etiquetas existentes para ver si son útiles y no inventarlas todas, si todos inventaramos todas las etiquetas cada vez que posteamos no estableceríamos relaciones entre los posts y las etiquetas se volverían poco más que inútiles, más aún en una asignatura en la que uno de los temas fundamentales son las diferentes conexiones entre elementos diferentes. Otra cosa que estaría bien es que echárais un (al menos rápido) vistazo a los posts informativos y etiquetar en castellano. No estoy haciendo apología del unificar, al contrario, pero creo que es importante hacerlo con las etiquetas. En realidad, finalmente mucha gente ha etiquetado en catalán y me parece del todo válido, pero estaría bien que comprobárais si esa etiqueta ya existe en castellano.

Por último, disculparme por decírtelo a tí cuando más gente lo ha hecho y lo he pasado por alto, no es nada personal, pero has hecho todas estas cosas a la vez y estaría bien que lo tuvieras en cuenta en próximas ocasiones.

Un saludo.

Montserrat Ventura dijo...

m'agradaria comentar que poso visualcomplexity encara que ja s'hagués utilitzat, per relacionar la idea de caos, de mapes i vincular-les a les formes biològiques, per relaciona-les directament amb el que es dóna a la natura. Crec que això no és repetir el que ja hi havia.

gràcies pel teu comentari

Montse Ventura